THE OA (Original Angel)

 

The OA to serial telewizyjny tajemniczy, z elementami science fiction, z elementami nadprzyrodzonymi i fantastycznymi. Przede wszystkim skrywa ezoteryczny świat, który wykracza poza nasze normalne koncepcje życia i śmierci, dlatego uważamy, że nie jest to serial dla szerokiej widowni. Jego bardzo głęboka fabuła nie jest dla wszystkich zrozumiała, dlatego też został - niestety - zawieszony i jego produkcja odwołana po 2 sezonach. Właśnie z tego powodu, podobnie jak zakazane książki, tym bardziej zasługuje na to, aby go zobaczyć i przeanalizować. OA to nie tylko serial, ale sposób na dosłowną zmianę postrzegania rzeczywistości. Jest to kolejna próba odpowiedzi na tajemnicę życia, czyli rozwiązanie zagadki śmierci.

KIM NAPRAWDĘ JEST OA?

Serial koncentruje się na Prairie Johnson, młodej adoptowanej kobiecie, która powraca po siedmiu latach zaginięcia. Po powrocie Prairie nazywa siebie „OA” - Original Angel. 

Pierwszym aniołem Bożym, jak wszyscy dobrze wiemy, jest Lucyfer. Jednak figura ta, na długo przed włączeniem jej do wielkiej narracji monoteistycznej, miała bardzo różne znaczenia. Lucyfer dosłownie oznacza „nosiciela światła”, a w rzymskim kontekście pogańskim i astrologicznym był bogiem, który uosabiał pojawienie się planety Wenus, tak zwanej „gwiazdy porannej”, a więc miłości.

Bogini ta, zanim wywarła wpływ na chrześcijańską i islamską symbolikę, stała się także obrońcą oraz boginią snów i znaków; rozdzielała moc i wiedzę wśród ludzi. To nie przypadek, że w dziedzinie okultyzmu i ezoteryki Lucyfer reprezentował posiadacza mądrości niedostępnej dla zwykłego człowieka. 

Przesłanie, które niesie Prairie, jest niespotykane. Ktokolwiek słyszy jej przemówienia, myśli, że jest szalona. Mamy do czynienia z kobietą, która prosi tylko o jedno: o wiarę. Ale nie jest to wiara religijna - jest to wiara świecka, naturalna i astralna.


MIĘDZY NADNATURALNYM I PARANORMALNYM

Nazywamy cudami te zjawiska, które wykraczają poza znane nam prawa Natury, ale często ignorujemy fakt, że to my, nie zrealizowawszy się zgodnie z naszym naturalnym potencjałem, nie znamy wielu z jej praw. Na poziomie teologicznym wymiar ten nazywany jest nadprzyrodzonym, na poziomie pragmatycznym i materialistycznym nazywamy go światem paranormalnym. "THE OA" jest wypełniony tym wymiarem do tego stopnia, że ​​często nie wiadomo w jakim wymiarze jesteśmy. Rozpoznanie tego wymiaru wymaga zatem wiary, ale nie religijnej, wymaga wiary świeckiej, naturalnej, czyli ufności we własny ludzki potencjał. Świeckiej wiary, gdzie wszyscy i wszystko, rozsądnie, zachęca nas dzisiaj, by wątpić.

Ten mistyczny substrat, który może wydawać się boski, jest w rzeczywistości pierwotną zupą naszej zbiorowej pamięci, naszych transcendentalnych doświadczeń psychicznych, snów, deja-vu. Nawet w tym serialu nadają sens szumom w uszach, temu tajemniczemu dzwonieniu, na które cierpi wielu, a na ktòre nawet nauka otolaryngologii nie jest w stanie udzielić odpowiedzi (Elodie, tajemnicza kobieta, o której będziemy mówić później, mówi, że dzwonienie w uszach jest oznaką odbywania podróży w czasie).

Krótko mówiąc, wszystkie te wydarzenia, których my również doświadczamy od czasu do czasu w naszym życiu (sny, zbiegi okoliczności, synchroniczność, deja-vu) są poczuciem rozpoznania, które czasami odczuwamy przed ludzką twarzą nie rozumiejąc, gdzie i kiedy ją widzieliśmy. Pozostaje uczucie, że zawsze ją znaliśmy, nie wiedząc, że w tej osobie są resztki nas samych.

MULTIVERSUM (Wieloświat)

W fizyce teoretycznej wieloświat jest ideą postulującą istnienie współistniejących poza naszą czasoprzestrzenią wszechświatów, często określanych jako wymiary równoległe. Koncepcja wieloświata została po raz pierwszy rygorystycznie zaproponowana przez Hugh Everetta III w 1957 roku wraz z wieloświatową interpretacją mechaniki kwantowej. Ale na poziomie filozoficznym hipoteza jest starożytna. Hipoteza wielości światów podobnych do Ziemi istniała już wśròd greckich atomistów, a prekursorem współczesnej idei wieloświata był renesansowy filozof Giordano Bruno. Najwcześniejsza wzmianka o wielu wszechświatach pochodzi z literatury wedyjskiej (800 pne - 200 pne), zwłaszcza z Bhagavata-Purany. 

Dziś wieloświat zasłynął dzięki superbohaterom  DC Comics, w fikcyjnym uniwersum Marvela. Pomyślmy o superbohaterach takich jak Flash, który dzięki swojej szybkości może podróżować do równoległych światów, czy Doktor Strange. Serial "Dark" jest jedyny w swoim rodzaju.

OA udaje się żyć w 3 różnych wymiarach, a dzięki swej drodze wewnętrznej będzie mogła zapamiętać świadomości swojej duszy we wszystkich trzech różnych ciałach i połączyć się z nimi; to w nich będzie umieszczana, kierowana, kształtowana. Większość interakcji ludzkiego umysłu z Multiversum jest podświadoma, ale według Hapa (naukowca kontrolującego działania OA) potrzebna jest tylko jedna rzecz, aby uczynić je świadomymi: wiara.

WIARA, ZAUFANIE, LOJALNOŚĆ

(FEDE, FIDUCIA, FEDELTA')

Nie mając za przedmiot żadnej religii, serial ten imponuje swoją duchową esencją. Podstawą całej jego filozofii jest wiara, która w naszych czasach stała się absurdalna, zwłaszcza że społeczeństwo dotychczas znajdowało się pod dominacją wiary irracjonalnie narzuconej religii: po prostu wierz. 

Prairie gromadzi grupę ludzi, głównie nieprzystosowanych społecznie, niezdarnych, zdezorientowanych, nie przedstawiających sobą nic szczególnego (jak uczniowie Jezusa, zwykli rybacy) i daje im swoje zaufanie (fides, wierzy w nich; dawanie komuś zaufania oznacza widzieć w nim jego boską część). Zaufanie rodzi w nas siłę i sprawia, że ​​odkrywamy w sobie zdolności, o których posiadaniu nie wiedzieliśmy. Z tego związku wynika wierność, lojalność między członkami grupy. 

Głównym przesłaniem tego serialu jest uświadomienie sobie potrzeby wiary - oczywiście w to, co niewidzialne, a raczej w ten wymiar, który nie jest dostępny dla naszego wzroku. To nie przypadek, że pierwszy sezon rozpoczyna się powrotem Prairie Johnson, niewidomej dziewczyny do domu, po siedmiu latach segregacji, Prairie w tajemniczy sposób odzyskała wzrok po przejściu przez wrota śmierci, terror i własną przeszłość oraz po doświadczeniu ziemskiej i  jednocześnie mistycznej miłości.

Utrata wzroku oznacza życie pogrążone w rzeczach materialnych, odzyskanie go oznacza patrzenie na świat z innej perspektywy lub wymiaru. Siedem lat segregacji to obowiązkowe przejście duszy do jej podziemnego świata nieświadomości. Prairie nie opowiada swojej historii nikomu poza przyjaciółmi, tymi, w których pokłada wiarę, zaufanie i ktòrym ofiaruje swą lojalność.

Doświadczenie śmierci 

(ang. near-death experience, NDE)

Jednym z fundamentalnych filarów serialu jest eksperyment naukowy profesora Hapa Percy'ego, który zajmuje się badaniem tzw. doświadczeń z pogranicza śmierci. Są to zjawiska ogólnie opisywane przez osoby, które odzyskały funkcje życiowe po doświadczeniu poważnych patologii lub zdarzeń traumatycznych i stanów, które na ogół prowadzą do śmierci, takich jak zatrzymanie krążenia lub płaski encefalogram (kliniczna śmierć serca i mózgu). Hap porwał i odseparował 5 osób, które miały tego rodzaju doświadczenia, w tym OA. Swoimi eksperymentami nakłania ich do ponownego przeżycia śmierci, aby zarejestrować wszystkie ich doznania, wspomnienia, wrażenia, dźwięki itp. W ten sposób odkrywa, że ​​wewnątrz ciała istnieje wymiar, który nie ulega fizycznej śmierci, ale pozostaje żywy i że poprzez 5 świadomych ruchów można wejść do tego wymiaru (otwierając portal). Tak narodziło się istne polowanie na 5 ruchów... ale co one mogą oznaczać?

EZOTERYZM LICZBY 5

Zwróćmy uwagę: 5 jest więźniòw w 5 różnych celach, nawet jeśli są ze sobą połączone, 5 jest ruchòw, 5 wtajemniczonych i wyszkolonych przez OA, 5 jest oddziałòw w szpitalu, a także 5 zbiornikòw w akwarium (wymiar wody, o której będziemy mówić później); na 5 części rozbija się szkło trafione kulą zabijającą Prairie w pierwszym wymiarze, 5 jest kanałòw energetycznych, które posiada atom magnetyczny, ponieważ 5 to nasze zmysły zewnętrzne i 5 to nasze zmysły wewnętrzne. To nie przypadek, że nasze kończyny mają po 5 palców u dłoni i stóp. Ostatnia symbolika - 5 to elementy Natury w rankingu sporządzonym w świecie starożytnym i 5 to bryły platońskie, 5 to witalne narządy medycyny chińskiej, które uruchamiają 5 największych ludzkich namiętności: radość, smutek, gniew, strach i refleksję.

Na naszych konferencjach na temat „Poszukiwania Zagubionej Duszy” zawsze podkreślaliśmy potrzebę skoordynowania naszych zewnętrznych zmysłów z wewnętrznymi. Ta koordynacja jest harmonią synchroniczności ruchów, które wykonują inicjowani w serialu, są one harmonią między dwoma wymiarami: jak jest wewnątrz, tak jest i na zewnątrz.

Ruchy do wykonania to: push, pull, hip-hinge, squat e plank (pchnięcie, ciągnięcie, wyginanie bioder, przysiad i lot).

Dla nas są to ruchy duszy, które przejawiają się za pomocą jej 5 wewnętrznych zmysłów (myśl, uwaga, intuicja, instynkt i uczucie) poprzez 5 zewnętrznych zmysłów (wzrok, słuch, węch, smak i dotyk). Aby dokonać skoku wymiarowego, niezbędna jest wiedza, jak połączyć te dwa światy lub portale: niebo i ziemię, wewnątrz i na zewnątrz, Yin i Yang... 

5+5=10 ... a dziesiątka jest liczbą boskiej całości lub kompletności.

POSZUKIWANIE OJCA

Prairie miewała liczne wizje ojca oczekującego na nią pod Statuą Wolności z 21 świecami. Ojciec, na poziomie psychoanalitycznym, jest rozumem i wszyscy szukamy powodu, egzystencjalnego znaczenia, które wielu ucieleśnia w wiecznym Ojcu. Ale jest on Bogiem nieobecnym, jak zawsze rodzice w wielkich baśniach. W dniu swoich 21 urodzin Prairie uciekła do niego, ale on się nie pojawił. Zdeterminowana, by się nie poddać, zaczęła grać na skrzypcach w metrze w nadziei, że jej ojciec, wysiadając z pociągu, rozpozna ją po tej rosyjskiej piosence, która łączyła ich w dzieciństwie. Zamiast ojca spotka innego mężczyznę - ojcowski psychiczny transfer, który zmieni jej życie. Jest to ojcowskie spotkanie, które doprowadzi Prairie do pokładania ślepej wiary w mężczyźnie, którego właśnie co spotkała: w naukowcu, w doktorze Hapie Hunterze.

Warto wspomnieć o wierszu napisanym pod Statuą Wolności, który jest symbolem najwyższej wartości, jaką osiąga istota w swoim urzeczywistnieniu. Po jego przeczytaniu OA napotka początek swego uwięzienia:

Not like the brazen giant of Greek fame,

With conquering limbs astride from land to land;

Here at our sea-washed, sunset gates shall stand

A mighty woman with a torch, whose flame

Is the imprisoned lightning, and her name

Mother of Exiles. From her beacon-hand

Glows world-wide welcome; her mild eyes command

The air-bridged harbor that twin cities frame.

“Keep, ancient lands, your storied pomp!” cries she

With silent lips. “Give me your tired, your poor,

Your huddled masses yearning to breathe free,

The wretched refuse of your teeming shore.

Send these, the homeless, tempest-tost to me,

I lift my lamp beside the golden door!”

21 URODZINY

Prairie miewała sny i przeczucia, z powodu których jej przybrani rodzice zabrali ją do lekarza. W konsekwencji przepisano jej leki neuroleptyczne. Mimo to wizje ojca czekającego na nią z 21 świecami pod Statuą Wolności nadal były obecne. W dniu swych 21 urodzin uciekła więc do niego, ale on się nie pojawił. Tego dnia Prairie została porwana i umieszczona w bunkrze jako kolejny królik doświadczalny.

Wiemy, że w Tarocie jest 21 Arkanòw. Są one światłami, jak świece, podczas gdy tym, który je wypełnia i wykonuje, jest Głupiec - w tym przypadku Prairie, ponieważ pokonuje cykliczną ścieżkę, aby przejść z jednego wymiaru do drugiego. Tarot zaczyna się od Maga, który jest uczonym, znającym siebie, a kończy na Świecie, w tym przypadku Wieloświecie, innej rzeczywistości.

SPOTKANIA Z NIEZWYKŁYMI ISTOTAMI

Kiedy OA przeżyła swoje pierwsze NDE jako dziecko i jako Prairie będąc więźniem w Wymiarze 1, znalazła się na poziomie astralnym: w miejscu pomiędzy wieloświatami, poza naszym zrozumieniem - w gwiaździstej otchłani niezwykłej urody, gdzie mieszkała Khatun, przewodniczka lub opiekunka. Khatun odebrała Ninie wzrok w zamian za jej sumienie; tutaj zaczyna rozumieć przyczynę swojej ślepoty (uniemożliwiającej jej zobaczenie okrucieństw). Te istoty są jak anioły lub energie przewodnie, które w nas mieszkają. Spotkanie z nimi czyni nas świadomymi zarówno przeszłości, jak i przyszłości. Kiedy Khatun dała jej wybór, Prairie zdecydowała się wrócić do swoich przyjaciół w Wymiarze 1, zamiast być z ojcem:

- Khatun: Możesz iść z ojcem i mieć pokój bez bólu, razem z nim, albo możesz wziąć ptaka i połknąć go i dowiedzieć się, kim naprawdę jesteś.

- Prairie Johnson: To nie jest wsprawiedliwy wybór.

- Khatun: Istnieć to przetrwać niesprawiedliwe wybory.

Tutaj OA osiąga swoje wewnętrzne ojcostwo, rezygnując z marzeń z dzieciństwa (być z ojcem) i wybierając pomoc przyjaciołom (być Ojcem). Ten fragment jest początkiem wzrostu i przebudzenia, a kwestia ptaka (gołębica = Duch Święty) musi być szczegółowo przeanalizowana…

SKOK WYMIAROWY

Za każdym razem, gdy dusza dokonuje skoku wymiarowego (Gurdżijew nazywa to oktawą, jak w muzyce), następuje wewnętrzne rozdarcie. Jest tak, jak wtedy, gdy zwierzę zmienia skórę, jak wtedy, gdy gąsienica staje się motylem. Zachodzi pewna strata, przemiana. Kiedy Khatun prosi OA, aby wybrała między ojcem a odkryciem, kim jest, OA wybiera prawdę, połyka gołębicę i odzyskuje wzrok (pierwszy ruch: patrzenie dalej), nie wychodzi przez drzwi na łąki, by spotkać się z ojcem. To samo stanie się, gdy OA przejdzie z drugiego do trzeciego wymiaru: nie wybierze Homera, by dowiedzieć się kim jest, dlatego widzimy gołębicę, która wychodzi z oka lub otworu rozety i sprawia, że ​​OA spada na ziemię i budzi się w nowej rzeczywistości z imieniem Brit Marling, tym samym, ktòre nosi główna bohaterka w prawdziwym życiu. 

Gołąb jest zawsze symbolem ducha, prawdy, wewnętrznego światła. OA w skoku do pierwszego wymiaru wyrzeka się dziecięcej miłości (Ojca), w drugim wymiarze wyrzeka się młodzieńczej miłości (Homer, jej ukochany)… Pozostaje wyrzeczenie się dorosłej miłości, siebie, Ego.


DUCHOWY BRAILLE

W całym serialu są 4 momenty, w których pojawia się pismo Braille'a; jest to pismo dla niewidomych, a ponieważ mówimy o duchowej ślepocie (utrata wzroku Prairie była darem, by nie widzieć zła), ważne jest rozszyfrowanie tych 4 momentòw:

1. Twarz Khatun: aby zrozumieć alfabet Braille'a, trzeba go dotknąć, a jeśli jest na twarzy, oznacza to pogłaskanie twarzy, aby ją zrozumieć. Słowa wypisane na twarzy Khatun są w języku niemieckim i zawierają pierwszą linijkę pierwszego wiersza Rilkego: „Kto, gdybym krzyczał, usłyszałby mnie wśród hierarchii aniołów?” Jest to całe poczucie duchowej czułości, dostępne tylko w głębi duszy, w tym wymiarze, w którym żyje Khatun.
2. Twarz ojca Prairie jest również naznaczona zdaniem w alfabecie Braille'a i dobrze wiemy, jak bardzo Prairie pragnęła i marzyła o głaskaniu twarzy ojca. Napis mówi „5 jest pustek duszy”, co każe nam myśleć, że 5 ruchów wypełnia pustki duszy.
3 i 4: Imię Rachel pojawia się dwukrotnie w alfabecie Braille'a: po raz pierwszy, kiedy OA i Elias (agent FBI, terapeuta) ​​witają rodziców OA w holu, na ścianie za recepcją widać pismo Braille'a; poraz drugi, gdy Rachel umiera, jej oko otwiera się i sprawia, że ​​podróżujemy w ciemności. Drzwi wejściowe w domu są otwarte. Rachel wchodzi po schodach, w sypialni jest Buck. Staje przed lustrem, w którym widzimy odbicie Bucka. Matka woła: „Michelle, Michelle, znowu zostawiłaś otwarte drzwi!” Buck krzyczy, że ma na imię Buck, a nie Michelle. Aby zrozumieć całą tę plątaninę, musimy poświęcić jeden post Rachel, najbardziej zagadkowej postaci spośród wszystkich 5 więźniów.


RACHEL

Imię Rachel pochodzi z języka hebrajskiego i oznacza „cichą jak owca”. Temperament i zachowanie Rachele jest bardzo łagodne; jest bierna, w drugim wymiarze traci nawet zdolności komunikacyjne (cierpi na afazję: zaburzenie mowy). 
Rachel miała swoje pierwsze doświadczenie bliskie śmierci podczas wypadku samochodowego. Jej młodszy brat został sparaliżowany w wypadku, podczas gdy ona otrzymała anielski głos. Buck widział leżący na ziemi plecak i to, co zostało z wypadku, co każe nam sądzić, że w tym momencie Rachele widziała też Bucka i faktycznie, kiedy Rachel umiera, w jej oku jej dusza wędruje w poszukiwaniu Bucka, ktòrego znajduje. Buck (z imieniem Michelle) w drugim wymiarze zaginął, był poszukiwany przez agenta Karima.
Wszystko wskazuje na to, że Rachel jest również tajną agentką FBI (jej nazwisko widniało w biurze w alfabecie Braille'a na ścianie recepcji). Nawet Elias z FBI, który pomagał OA, w końcu okaże się zaangażowany i świadomy całego makiawelicznego planu Hapa. Krótko mówiąc, FBI jest zaangażowane - jak zawsze do szpiku kości - w całą tę tajemnicę, ale nie daje tego do zrozumienia, aby ​​trzymać wszystko pod kontrolą pod przykrywką braku kontroli. To nie przypadek, że rośliny Rachel w jej celi były jedynymi, które obumarły i tylko ona spośròd 5 więźniów nie otrzymała ruchu.


PAMIĘTAĆ PRZESZŁOŚĆ POPRZEZ PRZYSZŁOŚĆ 

Żyjemy w kolistym, cyklicznym wymiarze. Wszystko jest ze sobą połączone w doskonały, choć skomplikowany sposób. 
Weźmy taki oto przykład: co mówi biblijna Księga Rodzaju? Wszyscy myślą, że jest to początek ludzkości, przeszłość, choć jest to koniec, niebiańskie miejsce, do którego człowiek powinien dotrzeć, więc odsłania przyszłość. 
W doświadczeniach astralnych więźniów można dostrzec ten sam okrężny ruch: im bardziej są oni w stanie zrozumieć swoją przyszłość, tym lepiej pamiętają swoje poprzednie życia.
Jedną z najbardziej irracjonalnych przeszkód filozofii reinkarnacji jest właśnie to, że nasze sumienie uważa za absurd nie móc przypomnieć sobie swego pochodzenia oraz przyczyny bycia tu, a nie gdzie indziej. Potrzebujemy wiedzieć jaki jest nasz dług, ile, za co i dlaczego musimy zapłacić. Dlatego jednym z najbardziej fascynujących aspektów tego serialu jest sposób, w jaki OA udaje się zintegrować wspomnienia z różnych wymiarów, akceptując to, kim jest, na dobre i na złe.


WIELOŚWIAT LUB WIELOWYMIAROWOŚĆ

Kiedyś Einstein powiedział: „Ryby w akwarium żyją w swoim wodnym wymiarze i być może wierzą, że poza wodą nie ma życia, ponieważ po wyjściu z wody umierają. Ignorują fakt, że obserwujemy je z innego wymiaru. Cóż, my też żyjemy w zbiorniku zwanym wszechświatem i ignorujemy to, że w innym wymiarze, w którym myślimy, że istnieje tylko śmierć, istnieją inne istoty, inne wymiary, które nas obserwują.” 
Kiedy Hap zamknął 5 więźniów w szklanych celach, obserwował ich tak, jak obserwuje się ryby w akwarium. W ten sposób dzięki ich ruchom odkrył możliwość wyjścia z tego wymiaru i wejścia w inny. Innym interesującym aspektem tej wielowymiarowej czasoprzestrzeni jest to, że tak jak akwarium jest w naszym pokoju, tak nasz pokój jest w innym wymiarze - jak lalki matrioszki. Wszystko jest tu i teraz, a nie potem i gdzie indziej.


WIELOŚWIAT I WIELOWSPòŁCZESNOŚĆ

Teoria multiversum jest trudna do zrozumienia na poziomie przestrzennym, a tym bardziej na poziomie czasowym, ponieważ czasoprzestrzeń jest niepodzielna, podczas gdy nasz umysł ma tendencję do rozdzielania tych dwóch zjawisk. W serialu jest spektakularna scena, która wyjaśnia to w prosty i bajeczny sposób: 5 przyjaciół Prairie trafia do starego, opuszczonego laboratorium Hapa, a Betty wyjaśnia dzieciom, że czuje obecność Prairie (uwaga: są w przeszłości dla Hapa, ponieważ laboratorium zniknęło), podczas gdy w tym samym czasie Hap i Nina znajdują się w innym wymiarze w tym samym laboratorium, gdy Hap wyjaśnia Ninie, jak poprzez ciała jej przyjaciół może dotrzeć do innych wymiarów (uwaga: ponieważ w akwarium są również jej przyjaciele, znajdują się w przyszłości dla dzieci, które nie są jeszcze królikami doświadczalnymi Hapa). Tutaj czas i przestrzeń anulują, znoszą się nawzajem. Dzieci są w przeszłości Hapa i Niny, podczas gdy Nina i Hap żyją w teraźniejszości, w której obecna jest również przeszłość dzieci, bo już nie żyją. Czas jest ten sam, miejsce lub przestrzeń jest ta sama, ale wymiary są różne. 
W wymiarze, który nazywamy wiecznością, nie ma przedtem ani potem, ten podział jest tworzony przez nasz umysł, aby uchwycić czas w przestrzeni i przestrzeń w czasie. Betty wyczuwa przyszłość, podczas gdy Nina widzi Betty w akwarium, więc widzi przeszłość, ale są w tej samej teraźniejszości. Tak więc istnieje tylko teraźniejszość, wszystkie inne oscylacje czasoprzestrzenne są multi-współczesnymi przejściami naszego multi-wszechświata.


BEZ MIŁOŚCI ZAWSZE BĘDZIEMY MYLIĆ WIELOŚWIATY

Hap wyraźnie żywił uczucia do Prairie w Wymiarze 1. Kiedy zdał sobie sprawę z jej bliskości z Homerem, wymyślił sposoby, aby odsunąć od niej Homera i nadal żywił do niej te same uczucia w Wymiarze 2, posuwając się nawet do uwięzienia jej i otoczenia przez 
wykonujące ruchy maszyny z zamiarem zabrania jej do Wymiaru 3. Było to miejsce, o którym Hap wiedział już z ostatniego NDE Scotta, gdzie OA miała imię zaczynające się na B i tworzyła z Hapem parę. Czy w tym momencie Hap był bardziej zainteresowany tym, by OA go pokochała, niż celem swe gry? Wydaje się, że Hap nigdy się nie uczy - nie można zmusić kogoś do kochania. OA była powiązana z Homerem na zasadzie bratniej duszy, z czym Hap nigdy się nie pogodził.
OA nie widziała w Hapie ani Ojca, ani przyjaciela, ani kochanka, ponieważ Hap bardziej kochał jej osiągnięcia naukowe niż samą kobietę. Ale w drugim Wymiarze OA ze smutkiem odkryje, że to ona sfinansowała odkrycia Hapa, że są do siebie podobni i Elodie jej to przepowiada: „Hap jest twoim cieniem", a dobrze wiemy, że nasze cienie muszą być zintegrowane. Kiedy nauczymy się kochać nasz cień, jest to zaleta i wielkie odkrycie. Ale jeśli to nasz cień kocha nas wbrew naszej woli, zawsze będziemy uwarunkowani przez naszą nieświadomość.


RUCHY

Jedną z cech charakterystycznych serialu jest 5 ruchòw, które stanowią podstawę transcendentalnego nauczania. Często u ludzi nieprzyzwyczajonych do świata energii, przepływu bytu, ruchy te mogą wydawać się zabawne, śmieszne, infantylne, ale ... wystarczy pomyśleć o orientalnych czynnościach medytacyjnych, takich jak Qi Gong czy Tai Chi... Te na pozòr przypadkowe ruchy są prawdziwym dialogiem ciała z Naturą, z elementami, które ją tworzą, interakcją z energiami ciała, które poprzez powietrze regulują nastroje ciała i wprowadzają myśl duszy w wymiar świadomości. To sposób odczuwania, postrzegania, dialogu od wewnątrz ze sobą poprzez swoje ciało, pozwalający na głębokie oczyszczenie ciała, rozproszenie nadmiaru emocji i uwolnienie umysłu od myśli czy zmartwień. Jest to aktywacja pierwotnej energii zwanej Ki w myśli chińskiej, choć niektórzy mistycy odczuwają to jako uderzenie ziemi, oddech wszechświata. W serialu Hap był w stanie usłyszeć dźwięk planety Saturn poprzez te ruchy oraz wspomnienia OA z ponownie przeżytego stanu bliskiej śmierci.


SZEPT ŚMIERCI

Mówiąc o dźwiękach galaktyk, Hap wspomniał OA, że ​​kiedy ludzie doświadczają bliskiej śmierci, słychać było „szeleszczący” dźwięk, gdy przechodzili do innego wymiaru. Słyszymy ten dźwięk np. kiedy Karim woła Michelle, a ona wchodzi po drabinie i podaje mu rękę w rozecie, potem budzi się z szelestem/piskiem w łóżku, z babcią u boku. Dokonała zatem skoku w inny wymiar. Kiedy Prairie umiera w 1Wymiarze, Steve słyszy pisk i biegnie za karetką. Ta sama paralela pojawia się w przejściu do 3 Wymiaru: Hap słyszy ogłuszający pisk i znajduje się w innym świecie z OA ranną i ponownie ze Stevem, który tym razem ściga karetkę z powodzeniem - dociera do niej, włamuje się i wita Hapa, dając mu poznać, że wie, kim jest naprawdę.


„Ten wymiar rozpada się z powodu przemocy, podłości i chciwości.”


KARIM I DOM W NOB HILL

Karim Washington jest prywatnym detektywem szukającym Michelle, dziewczyny, która zaginęła podczas grania w pewną tajemniczą grę online. Później porozmawiamy o tej grze szczegółowo, na razie ważne jest, aby wiedzieć, że jesteśmy w 2 Wymiarze, gra została stworzona przez guru technologii Pierre'a Ruskina, narzeczonego Niny Azarovej (OA nie wie, że jest Niną, ponieważ jej ewolucja przeniosła ją do tego wymiaru ze wspomnieniami Prairei, więc będzie musiała to odkryć). Gra nazywa się Quantum Symphony, tak samo jak książka napisana przez Hapa Percy'ego, a mówi ona o tym, że sny i NDE są oknami do innych wymiarów. Nina Azarova przeczytała książkę i połączyła siły z Hapem i Pierre'em Ruskinem, finansując odkrycia, aby dokonać czegoś, co nazwali odkryciem stulecia.
Raskin i Hap są zainteresowani domem, ponieważ zawiera on klucz do podróży międzywymiarowych (jak odkrył Hap) nie tylko z wizji doświadczanych przez tych, którzy wchodzą do domu, ale i z nasion, które rosną w uszach tych samych ludzi.


NA CZYM POLEGA GRA „QUANTUM SYMPHONY”?

Karim spotyka Folę (Zendaya), utalentowanego gracza, która wyjaśnia mu, że jest to interaktywna gra w wirtualnej rzeczywistości, gdzie gracze otrzymują pieniądze za odblokowanie nowych poziomòw. Gra polega na rozwiązywaniu zagadek, prezentowanych za pośrednictwem rozszerzonej rzeczywistości. Im głębiej się schodzi, tym bardziej gra przeplata się ze światem rzeczywistym. Pomyślmy na przykład o Pokemon Go, ale ze znacznie wyższą stawką i znacznie większym zyskiem. „Ostatecznie łamigłówka to rozmowa między graczem a twórcą” – mówi Fola. „Twórca łamigłówek uczy cię nowego języka, jak uciec od ograniczeń twojego myślenia i zobaczyć rzeczy, o których istnieniu tam nie wiedziałeś.”
A prawdę mòwiąc jest to gra, w której twórca rekrutuje najbystrzejsze umysły, aby poprowadziły go do domu, w którym znajduje się międzywymiarowy labirynt wieloświata. Każdy, kto dotrze do tego ostatniego poziomu albo popełnia samobójstwo, albo zapada w śpiączkę.
Wydaje się to wirtualną grą, ale... ten dom odzwierciedla naszą psychikę, a gra system społeczny, który zaprogramował nas do zarabiania pieniędzy przez pokonywanie kolejnych poziomów społecznych...


REKLUTACJA SNEM LUDZI PRZEBUDZONYCH 

Ruskin nie może rozgryźć tajemnicy domu, więc wykorzystuje graczy, aby wykonali za niego brudną robotę i uchronili go przed niebezpieczeństwem. Sama Nina była odpowiedzialna za zatrudnienie byłego agenta MI-5, Marlowa Rhodesa, aby znalazł wzorce w snach tysięcy ochotników, które ostatecznie wskazywały na dom w Nob Hill. Problem polega na tym, że nie mogli dowiedzieć się co było w domu, innymi słowy - byli niegodni. Dom był świętym miejscem i nie przepuszczał niewtajemniczonych.
Jeśli postrzegamy dom jako naszą duszę, możemy zrozumieć, jak cały dzisiejszy system społeczny algorytmizuje się z naszymi myślami, stara się nas uśpić, a ci, którzy się buntują, są odizolowani we własnym domu (lub psychice), gdzie egzystują bez przewodnika w niebezpieczeństwie rozwinięcia w sobie szaleństwa. I wszyscy czujemy się jak uczestnicy naiwnej gry rozgrywanej dla inteligentnych ludzi w zamian za najgłupszą rzecz, jaką ludzie kiedykolwiek wymyślili: pieniądze, które mają większą wartość niż sami ludzie.


DOM NASZEGO CIAŁA
PRZECHOWUJE TAJEMNICĘ NASZEJ DUSZY

Dom w Nob Hill był świętym miejscem dla plemienia mieszkającego w rejonie Zatoki San Francisco. Znajdował się nad studnią, z której wydobywały się toksyczne dla ludzi opary – siarczek rtęci, ten sam, którym oddycha się w piekle – co pozwalało tym, którzy się na nie narazili, mieć prorocze wizje.
W 1910 roku ziemię kupiła para: medium i inżynier. Medium ostrzegało męża przed niebezpieczeństwem, jakie stanowi ta ziemia, ale inżynier zdecydował, że należy ochronić studnię i zbudował dom jak puzzle, na podstawie snów żony. Sam inżynier postanowił rozwiązać zagadkę, ale nie mógł znieść tego, co zobaczył za rozetą i zakończył swoje dni w śpiączce.
Labirynt tego domu posiada wszystkie symboliczne archetypy naszej psychiki: jest opuszczony (nie interesuje nas wymiar duchowy), trzeba przebyć wąski tunel (tępa materialistyczna mentalność do pokonania), uciec z pokoju luster (fałszywych odbić Ego), uporządkować podłogę labiryntu (przerobić naszą mentalność, oduczając się wszystkiego, czym nas indoktrynowano), wspiąć się po podwójnych schodach (to równowaga dualnego świata zabierze nas na piętra wyższego widzenia), by znaleźć na strychu rozetę (jest to trzecie oko, oświecona wizja ducha).

Karim był jedynym, który rozwiązał zagadkę, jak zobaczymy...


PLATOŃSKA ANAMNEZA

Wspomnienie lub anamneza jest przebudzeniem pamięci, przebudzeniem wiedzy już obecnej w naszej duszy, ale zapomnianej w momencie narodzin i dlatego nieświadomej. Dla Platona i neoplatoników wiedza oznacza zatem przypomnienie. 
Widzimy to zjawisko w życiu OA. Za każdym razem, gdy skacze w inny wymiar, nie wie kim jest, ale ponieważ pracowała w swoim wewnętrznym świecie w bardzo świadomy sposób, doznaje odwrotnej traumy: pamięta, kim była w poprzednim życiu, ale nie wie, kim jest teraz, w nowym wymiarze. W każdym razie trauma jest zawsze taka sama: jest odkryciem, że zmarnowaliśmy nasze życie złymi wyborami. Na przykład OA odkrywa, że ​​jako Nina współpracowała z Hapem, a więc jest wspólniczką jego podejrzanej pracy porywacza umysłòw. Odkrywa, że ​​ma chłopaka, który nie jest Homerem, jej miłością. Rzeczywiście, w Wymiarze 2 Nina i jej narzeczony Pierre Ruskin współpracowali z doktorem Percym, posuwając się nawet do sfinansowania jego badań nad tym, jak ludzie mogą podróżować do innego wymiaru bez konieczności umierania.
Nie jest przyjemnie odkryć, że to, co wydaje nam się, iż najbardziej nienawidzimy (Hap), jest wymiarem nas samych, z którym współpracujemy. Wszystkie nasze urazy psychiczne zawsze ujawniają się jako autosabotaż, który nieświadomie sami sobie wyrządzamy. Kiedy stajemy twarzą w twarz z naszą ciemną stroną, to „normalne”, że tracimy rozum. Z tego powodu OA/Nina często ląduje w szpitalu psychiatrycznym.


SPOTKANIE Z ALTER EGO

Zagadką do rozwiązania w grze online jest znalezienie „3 mędrców”. Okaże się, że są to 3 litery Y ukryte w nazwie klubu, w którym Nina występuje. 
Próbując odzyskać wspomnienia swej nowej osobowości, OA udaje się do klubu SYZYGY - ma wziąć udział w swoim rutynowym występie, choć nawet nie wie, na czym polega òw show. Gigantyczna psychiczna ośmiornica zwana Starą Nocą (Old Night), przemawia przez nią telepatycznie, przedstawia się jako Azrael, który w starożytnej tradycji jest aniołem śmierci, The Angel of Death. Prosi ją, aby ujawniła się publicznie jako międzywymiarowa podróżniczka lub anioł. Następnie Old Night dusi OA swoimi mackami, ale tylko po to, aby mogła doświadczyć bliskiej śmierci i na krótko rzucić okiem na inny wymiar. Wizja, którą ma OA, jest niezwykła:
OA znajduje się w łazience, w samolocie, a potem idzie korytarzem w stronę kobiety o krótkich blond włosach, która jest odwrócona do nas - widzòw - plecami. Dowiemy się później, że to Brit z 3 Wymiaru, czyli ona sama.
W tym momencie Karim, zabija ośmiornicę, aby uratować OA, ale co by było, gdyby stanęła twarzą w twarz ze sobą? W świecie fizyki kwantowej, gdy cząsteczka spotyka swoją nie-cząsteczkę, następuje anulowanie. W świecie psychiki, gdy znajdziemy Alter Ego, jeśli je zaakceptujemy - zintegrujemy je, jeśli nie zaakceptujemy - ono nas zniszczy.


ZAPOMNIANIE TO BRAK MIŁOŚCI

Wszystko to, co pamiętamy, jest przechowywane w pamięci, ale ona może zawieść. Natomiast to, co jest wyryte w sercu, nigdy nie zostaje zapomniane. I nie ma znaczenia to, co kochamy. Hap zawsze ma samoświadomość, kiedy zmienia wymiar, ponieważ kocha swoje badania naukowe. Homer natomiast, skacząc do 2 Wymiaru, robi to bez serca, jest do tego zmuszony strachem przed śmiercią, po prostu chciał od tego uciec. 
W 1 Wymiarze Prairie umiera wzywając Homera, w drugim każąc Homerowi siebie szukać... bo miłość jest śladem egzystencjalnym. Bez miłości jesteśmy zagubieni i zgubieni, jest ona przewodnikiem bytu, dlatego jesteśmy tam, gdzie kochamy. OA próbuje wszelkimi sposobami sprawić, by Homer przypomniał sobie swoją przeszłość i to się jej nie udawało. Ostatecznie wystarczył prosty dotyk, odczucie kontraktu między ich dłońmi przez szybę i wtedy to doktor Robert przypomina sobie, że był w 1 Wymiarze Homerem.


WYJŚCIE Z LABIRYNTU JEST WEJŚCIEM

Miejsce zwane Zyzygy było sekretnym wejściem do domu w Nob Hill; tutaj są realne drzwi wirtualnej gry. Przypomnijmy, że słowo Zyzygy według enigmy gry kryje 3 mędrcòw (czyli 3 litery Y), podczas gdy Syzygy w astronomii to konfiguracja astronomiczna, w której trzy lub więcej ciał niebieskich jest ułożonych w przybliżeniu wzdłuż linii prostej. Zwykle jednym z nich jest Ziemia, z której obserwuje się wyrównanie (a zatem koniunkcję lub opozycję) pozostałych dwóch. Postacie, które są ze sobą spokrewnione, chcąc nie chcąc, to OA (ziemia), Homer (koniunkcja) i Hap (przeciwieństwo).
Zaćmienia, tranzyty i zakrycia to zjawiska astronomiczne, które mają miejsce tylko podczas syzygii. Wchodząc do domu przez tunel, Karim i OA znajdują sposób na odkrycie ukrytego wymiaru domu. W psychoanalizie tunelem jest nieświadomość - jedyny sposób na to, aby zobaczyć, co jest w nas ukryte. Zawsze popełniamy błędy myśląc, że weszliśmy do mentalnego labiryntu i rozpaczamy, gdy szukamy wyjścia, nie zdając sobie sprawy, że wejście i wyjście to te same drzwi. Próbujemy wydostać się z labiryntu, ale przyjmujemy złą perspektywę. Labirynt jest kształtem stworzenia, w którym wszystko, co istnieje, współistnieje. Ludzka psychika musi osiągnąć połączenie serca z mózgiem, ale także przeciwstawienie się swemu cieniowi.


JESTEŚMY POŁĄCZENI

W ostatnich dziesięcioleciach byliśmy świadkami, jak technologia za pośrednictwem Internetu uczyniła ze świata wioskę. Nasze urządzenia elektroniczne to okna otwierające się na cały świat, wszyscy jesteśmy połączeni. Wystarczy jedno kliknięcie, aby dowiedzieć się, co dzieje się na drugim końcu naszego świata lub porozmawiać i zobaczyć osobę, która mieszka na innym kontynencie. Co nas trzyma razem? Energia, którą nazywamy prądem elektrycznym, ale jest to kondensacja atomów, które formują, dopasowują lub deformują. W domu OA otwiera okna i wpuszcza do środka powietrze, ktòre popycha ją do wspinania się na drzewa. Drzewa zawsze ją przyciągały; przeżywa mistyczne doświadczenie: drzewo obejmuje ją, jak ośmiornica i komunikuje się z nią, odkrywając przed nią, że wszystko jest połączone, więc musimy otaczać się sprzyjającymi energiami itp., tak jak drzewo otacza się innymi drzewami, tworząc potężny las.
„Żadne drzewo nie przetrwa samotnie w lesie.” 
Jest to wezwanie dla naszej duszy, aby odszukała swojego bliźniego. Drzewo mówi OA, że istnieją przeciwstawne siły, które mogą nas zniszczyć, ale zjednoczenie i energia innych ludzi, którzy mają takie same cele jak my, chronią nas i czynią nas silnymi.


ANIELSCY PRZEWODNICY

Ośmiornica Old Night powiedziała Ninie, że do każdego wymiaru „jej Brat” zawsze wysłał kogoś, by ją chronił, ale Nina nie wie, że ma brata (czy będzie nim Karim, jedyny godny otwarcia rozety w domu?). 
W 1 Wymiarze istniała bardzo rozwinięta postać Khatun, a w 2 Wymiarze pojawia się kobieta, podróżniczka o imieniu Elodie, nieco tajemnicza postać, która w drugim sezonie dostarcza zarówno Hapowi, jak i OA pewnych kluczowych informacji. Elodie regularnie podróżowała przez wymiary, używając uroczych i maleńkich robotów, które wykonywały ruchy (maszyny, które ponownie zastępują człowieka). Mamy do czynienia z technologią, która zastępuje człowieka nawet w tym, co wydaje się niemożliwe - w wymiarze duchowym. Człowiek potrafi też łączyć się z maszynami, wystarczyłoby, żeby były zaprogramowane w duchu człowieka, który ich używa. Ale dar, który Elodie daje Hapowi, nauka wykorzystuje nie do uwolnienia człowieka, ale do pozbycia się człowieka: Hap nie potrzebuje już towarzyszy ruchu, więc poświęca Scotta, porzuca Renatę i zabija Rachel oraz Homera.
Elodie nie jest aniołem w moralistycznym stylu, do którego jesteśmy przyzwyczajeni: idzie do łóżka z Hapem i dobrze wiemy, jak bardzo niemoralny jest Hap, który nie ma innego sumienia niż jego nauka. Elodie wykonała tajemniczy telefon ogłaszając swą możliwą śmierć, gdy zrozumiała intencje Hapa. Zmuszona do ucieczki, ujawniła mu swoją zaawansowaną technologię ruchów.


NIGDY NIE UWOLNISZ SIĘ OD SIEBIE

Elodie, podróżniczka między wymiarami, dokonuje istotnego objawienia, którego potrzebuje OA: Nie musi pozbywać się Niny, ale musi uwolnić w sobie świadomość Niny. Zamiast ją blokować, musi ją zintegrować, bo jest to wzbogaceniem siebie. Jungowska identyfikacja integralności z naszym Cieniem czyni nas kompletnymi. Nina musi zostać uwolniona, jest pochowana w nieświadomości. Ego nie powinno być atakowane, zakopywane w moralizmie, powinno być przyjmowane, pozostawione do życia i rozkwitu. Ważne jest, aby kochać siebie, łączyć się ze świadomością swojego gospodarza lub ciała. 
Kiedy Prairie została zabita w Wymiarze 1, Nina była na łodzi na obrzeżach San Francisco. W tym momencie OA wskoczyła w ciało Niny, przytłaczając ją do głębi. To był największy błąd OA. Uwięzienie Niny głęboko w podświadomości. Często nie wiemy kim jesteśmy, bo nie chcemy tego wiedzieć, a najgorsze jest to, że nie wiemy, że tego nie chcemy.


WODA, ŻYCIODAJNA MACICA

Żywioł wody to początek naszego istnienia; żyjemy na planecie ukształtowanej w większości przez wodę, sami aż w 60% naszego ciała składamy się z wody. Przed narodzinami w łonie matki żyjemy 9 miesięcy w wymiarze wodnym. Na poziomie symbolicznym, kiedy ludzie rozpoczynają duchową podróż, zostają ochrzczeni, a rytuał ten odbywa się poprzez zanurzenie w wodzie. 
OA jako dziecko miała swoje pierwsze doświadczenie bliskie śmierci w wypadku samochodowym, wpadając do rzeki i topiąc się. Ta trauma musi zostać zintegrowana. Elodie wyjaśnia OA, że musi stawić czoła swoim lękom, powrócić do momentu, w którym dusza oddziela się, aby ponownie połączyć się ze sobą.
Zanurza się więc w wannie i dociera do swojego strachu, oświetlając go racjonalnością. Karim także musiał przejść przez podziemne przejście wodne, by dostać się na wysokość strychu domu i rozwiązać zagadkę. Jest zatem miejsce w naszej psychice, w którym musimy się zanurzyć; istnieje tam łono, które czeka na nas, aby nas odrodzić, nawet jeśli aby je przekroczyć, musimy ponownie stawić czoła naszym najbardziej odległym lękom.


ROZETA LUB TRZECIE OKO

Dopiero na końcu Ruskin ujawnił Karimowi czwartą powtarzającą się wizję senną: wszyscy opisywali, że widzieli tego samego mężczyznę, Karima. Dom wzywał go; musiał być tym, który rozwiąże zagadkę. Karim rzeczywiście dotarł do rozety, co przed nim zrobiła jedynie Michelle/Buck, a kiedy ją otworzył, był w stanie zobaczyć, jak OA wznosi się do nieba, gdy próbowała opuścić ten wymiar.
Tak więc Karim wpadł w pułapkę, nie po to, by szukać Michelle, ale po to, by dotrzeć do domu. Michelle znajdowała się w śpiączce, podobnie jak wielu innych graczy, przechodząc do trzeciego wymiaru już nie jako dziewczyna, ale jako transgender. Górna część Domu odpowiada w naszym ciele trzeciemu oku, czyli intuicyjnemu widzeniu wewnętrznemu, zasadniczemu spojrzeniu na rzeczy, które wykracza poza rozumowanie. Problem z tą wizją polega na tym, że może ona doprowadzić nas do szaleństwa... ale dlaczego? 


JESTEŚMY OBRAZAMI MARZEŃ

Wszystko, czego doświadczamy jako rzeczywistość, ujawnia się na poziomie mentalnym tylko jako projekcja obrazu, snu. Sama religia podkreśla fakt, że jesteśmy obrazami Boga, ale to jest to samo. Jesteśmy snami Boga, który śpi i śni siebie. 
Karim uzyskuje boską wizję, kiedy otwiera rozetę na poddaszu: widzi, że wszystko jest niczym więcej niż planem filmowym (przypomina się „The Truman Show”). Bóg jest niczym więcej niż Wielkim Bratem, który lubi oglądać swoje ukryte pasje. Karim z czułością spostrzega swój dom, własne życie jako projekt architektoniczny, życiowy model dla kogoś, kto jako artysta tworzy z niego dzieło sztuki. Jest to świat Majów, jak go nazywają na Wschodzie, czyli świat zasłony iluzji. Nazywamy to Matrixem, gigantycznym hologramem energetycznym.


WYRÓWNANIE I RÓWNOWAGA

W oryginalnym wymiarze Steve i grupa znajdują się na Treasure Island, gdzie Betty wyczuwa obecność Prairie oraz jej potrzebę otrzymania pomocy; cała piątka wykonuje ruchy, aby do niej dotrzeć. Na tym samym dziedzińcu Treasure Island, w 2 Wymiarze, Hap, pogardzany za ślepą ambicję naukową, zabija Homera i więzi Ninę w kręgu robotów, które wykonują ruchy, aby przerzucić ją do innego wymiaru. Kiedy nasza świadoma część zrównuje się z częścią nieświadomą, zawsze otwiera się przejście światła, które rzutuje przyszłą intuicję, konsekwencje, stawanie się, koniec przepływu.
Następnie widzimy 3 Wymiar, w którym OA weszła w ciało Brit Marling, aktorki i producentki serialu, która właśnie nagrywała odcinek i odzwierciedlając to, co wydarzyło się w Wymiarze 2, upadła uderzając się w głowę. Innymi słowy, przechodzimy od fikcji do rzeczywistości. Nawet sam Hap nosi w życiu prywatnym prawdziwe imię aktora: „Jason Isaacs”. Hap nadal blefuje (w prawdziwym życiu nie jest żonaty z Brit Marling). Istnieje taka część nauki, która zawsze jest kłamstwem i pod tą przykrywką zachowuje swoją wielkość i wszechmoc.
Elodie wyjawiła OA, że nigdy nie będzie mogła pozbyć się Hapa, ponieważ ich więź powstaje jako echo jednego wymiaru do drugiego. Zawsze pozostaje do wykonania ta sama praktyka wewnętrzna: nie pozbycie się Hapa, ale uwolnienie Hapa i włączenie go w siebie...


PRZECZYTAŁA CZY PRZEŻYŁA?

Chcielibyśmy zakończyć tę analizę wielkimi wątpliwościami, jakie miały dzieci na temat OA: myślały, że to ona wymyśliła wszystko z 4 książek, które znaleźli w jej pokoju:

- The Oligarchs autorstwa Davida E. Hoffmana. Książka opowiada o powstaniu rosyjskich oligarchów, którzy zdobyli wielkie bogactwa i stali się bardzo wpływowi w rosyjskiej polityce. Ponieważ Nina była Rosjanką, musiała poznać tę mentalność, aby uchodzić za Rosjankę.
- Book of Angels autorstwa Audrey Ebbs. Jest to fikcyjna książka pomyślana na potrzeby serialu, bardzo odpowiedni materiał do wymyślenia na nowo historii istot, które podróżują między wymiarami, aby pomagać innym.
- Encyclopedia of Near Death Experiences autorstwa dr Kevina Changa (również fikcyjna), najbardziej odpowiednia książka do tematu, który chce przedstawić Prairie. 
- Iliada Homera;  to książka najważniejsza, ponieważ Homer jest jej miłością, a podróż Homera jest podróżą Ulissesa, który musi przezwyciężyć wszystkie swoje lęki, zanim wróci do domu, do swojej ukochanej Penelopy.

Ostatecznie dzieci dowiadują się, że Prairie dostała te książki od swoich przybranych rodziców po tym, jak wróciła, by nadać sens jej opowieściom, więc niczego nie zmyśliła, ale wszystko przeżyła.


DECYDUJEMY MY, CZY WSZYSTKO JUŻ ZOSTAŁO NAPISANE?

Odwieczny dylemat między naszą wolnością, która może decydować o swoim losie, a przeznaczeniem już zaprogramowanym przez boską predestynację, która sprawia, że ​​czujemy się jedynie pionkami w egzystencjalnej grze... Skoki wymiarowe w tym serialu pokazują nam, że możemy spotkać wersje nas samych, które nie są tą, która odpowiada naszej duszy, nie ma znaczenia, czy ciało fizycznie ma te same cechy, ponieważ jeśli nie ma w nim naszej duszy, osoba jest inna i tyle. Dusza jest wyjątkowa, nie dwuznaczna, więc nawet gdyby istniały tysiące naszych wersji w tysiącu innych wieloświatów, te bez naszej duszy byłyby tylko naszymi pozorami, hipotezami, możliwościami, ale niczym więcej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz